Handlingsplankategorier brukes til å kategorisere aktivitetene i handlingsplanen. For at leder og medarbeider skal kunne kategorisere, må de være forhåndsdefinert av administrator.
Kategorier kan være typiske områder for målsetting (KPI), verdier til virksomheten eller områder i den overordnete strategien. Dere velger selv hvordan (og om) dere ønsker å kategorisere aktivitetene.

Slette en kategori
- Velg kategori
- Klikk søppelspannikonet til høyre for navnet for å slette.
- OBS! Har en ansatt registrert en aktivitet innen denne kategorien se under:
Ansatte har registrert aktiviteter i kategorien jeg ønsker å slette - hva gjør jeg da?
Du kan trygt slette en kategori selv om den er i bruk av ansatte. Det som vil skje er at du kan fremdeles se ansattes aktiviteter knyttet til kategorien, men det kan ikke registreres nye aktiviteter i den kategorien. Kategorien blir altså "inaktivt". Du kan se inaktive kategorier ved å hake av "vis inaktive" i toppen av listen.
Kan jeg gjenopprettet en slettet kategori ansatte tidligere har registrert aktiviteter i?
Ja, det er mulig. Følg disse stegene:
- Hak av "vis inaktive" i toppen av listen.
- Inaktive kategorier er lysegrå og har et gjenopprettingsikon til høyre for navnet
- Klikk på gjenopprettingsikonet til høyre for navnet