Kompetanse er gjerne et tema under medarbeidersamtalen. Her kan man diskutere medarbeiders nåværende kompetanse og hvilken kompetanse medarbeider trenger å utvikle for å lykkes med sine arbeidsoppgaver.
Kompetanse på individnivå
Kompetansen til hver enkelt ansatt finner du i menyen «mine ansatte». Her har du oversikt over dine avdelinger og dine ansatte. Klikk på den ansatte du skal jobbe med, og finn «kompetanse» i fanen.
Registrer ny kompetanse
- Klikk "legg til kompetanse"
- Velg kategori og fag
- Velg type; er det et kurs, fagbrev, en utdanning eller lignende?
- Registrer dato - denne brukes hvis kompetansen har en utløpsdato (eks. sertifikat/autorisasjon).
- Registrer dagens nivå og ønsket nivå - gjerne i samarbeid med den ansatte
- Publiser vedlegg, eks. kursbevis
Husk! Ligger ikke kategorien/faget du ønsker å registrere på listen? Ta kontakt med den som er administrator for din bedrift eller les hvordan her.
Se/endre kompetanse
- Klikk på kompetansen du skal se/endre
- Her kan du også slette kompetanse
Kompetanseutvikling: Du kan bruke handlingsplanen til å registrere tiltak for faglig utvikling.
Oversikt over kompetanse i virksomheten
- Hvordan kan jeg søke i kompetanse på tvers av virksomheten
- Hvordan hente GAP-analyse av kompetanse
- Hvordan få oversikt over all kompetansen i virksomheten
Har dere ikke satt i gang med kompetansemodulen, men ønsker å ta den i bruk, kan du lese om hele prosessen her: