Mine ansattes kompetanse

Kompetanse er gjerne et tema under medarbeidersamtalen. Her kan man diskutere medarbeiders nåværende kompetanse og hvilken kompetanse medarbeider trenger å utvikle for å lykkes med sine arbeidsoppgaver.

Kompetanse på individnivå

Kompetansen til hver enkelt ansatt finner du i menyen «mine ansatte». Her har du oversikt over dine avdelinger og dine ansatte. Klikk på den ansatte du skal jobbe med, og finn «kompetanse» i fanen.

Registrer ny kompetanse

  • Klikk "legg til kompetanse"

  • Velg kategori og fag
  • Velg type; er det et kurs, fagbrev, en utdanning eller lignende?
  • Registrer dato - denne brukes hvis kompetansen har en utløpsdato (eks. sertifikat/autorisasjon).
  • Registrer dagens nivå og ønsket nivå - gjerne i samarbeid med den ansatte 
  • Publiser vedlegg, eks. kursbevis

Husk! Ligger ikke kategorien/faget du ønsker å registrere på listen? Ta kontakt med den som er administrator for din bedrift eller les hvordan her. 

Se/endre kompetanse

  • Klikk på kompetansen du skal se/endre 
  • Her kan du også slette kompetanse

 

Kompetanseutvikling: Du kan bruke handlingsplanen til å registrere tiltak for faglig utvikling. 

    Oversikt over kompetanse i virksomheten

    Har dere ikke satt i gang med kompetansemodulen, men ønsker å ta den i bruk, kan du lese om hele prosessen her: