Innebygget personvern i Motivati
- Tilgangsstyrt - ansatt, leder, administrator. Vi anbefaler at så få som mulig har tilganger, dette gjelder både administrator, men også leder. Administrator kontrollerer og forvalter hvem som har ledertilganger.
- Ingen vitale data sendes ut av/inn til verktøyet via for eksempel e-post
- Lettfattelig personvernerklæring som er tilgjengelig etter pålogging (tannhjulet nede til venstre)
- Transparens. Den ansatte har innsyn i så nær som all informasjon som er registrert i verktøyet som gjelder den selv.
- Det registreres kun persondata som er relevante for utvikling av medarbeidere.
- Kundens data slettes innen 2 mndr etter opphør av avtale
- Kunde kan selv slette ansatte og all tilhørende historikk.
- Modulbasert – Undersøkelser – Handlingsplan – Kompetanse. Kunde kan velge å ikke ha tilgang på moduler.
Sletterutiner
Personopplysninger skal slettes når de ikke lenger er nødvendig for å oppnå formålet de var samlet inn for. Behandlingsansvarlig (kunde) har ansvaret for rutinene for sletting
- Ansatte som slutter i virksomheten - all historikk slettes når en ansatt slettes
- Historikk som ikke lengre er relevant, for eksempel eldre undersøkelser/resultater.
Historikk som lagres i verktøyet er knyttet til utvikling, og følger den ansatte. Gis det nye tilganger til avdelinger/ansatte, vil historikken bli synlig for den med tilgang, med mindre det er slettet i forkant.
Utover dette er personvernopplysninger regulert i en databehandleravtale mellom databehandler og behandlingsansvarlig.
Har dere andre spørsmål knyttet til innebygget personvern/GDPR - ta kontakt.