1. Motivati Hjelpesider
  2. Min side
  3. Ansatt funksjoner - hvordan bruke Motivati

Hvordan registrere min kompetanse

I Motivati kan du legge til kompetansen din

NB! For å registrere kompetanse må det ligge inne kompetanseområder i Motivati. Disse kompetanseområdene legges inn av administrator i deres organisasjon. 

Hvis det ikke ligger noe der, har ikke din virksomhet tatt i bruk denne delen av Motivati enda.

Registrer kompetanse

Kompetansen finner du under "min kompetanse i menyen til venstre.

Her ligger det områder som er viktig for din virksomhet.

kompetanse

For å registrere må du:

1. Velge kompetansekategori

2. Velge hvilken kompetanse


    • Eksempelvis «lønn»:
      kompetanse-fag

Når du har valgt kompetansen du vil registrere, vil du få muligheten til å klikke på "legg til kompetanse: 

kompetanse-ny

 

Tips! Hvis det kommer et "stopp-skilt" på denne knappen, må du gå i menyen til venstre og velge den kompetansen du vil registrere på. 

 
 
  • Skriv en beskrivelse av kompetansen 
  • Velg type: har du kurs, eller har du tilegnet deg kompetansen via erfaring etc.?
  • Dato: Når tilegnet du deg kompetansen, og har den en utløpsdato? (aktuell i tilfeller med sertifikat/autorisasjon)
  • Dagens nivå: hvilket nivå er du på nå? Dette er en naturlig del å diskutere i samtale med leder.
  • Ønsket nivå: hvilket nivå ønsker du å oppnå? Dette er også en naturlig del å diskutere i samtale med leder. 
  • Eventuelt vedlegg: kan for eksempel være kursbevis. 

Tips! Tiltak til utvikling av kompetanse kan legges inn som en eller flere aktiviteter/mål i handlingsplanen. Når aktiviteten er oppnådd, kan man gå inn å øke nivået på kompetansen. Slik kan man jobbe systematisk med kompetanseutvikling.