1. Motivati Hjelpesider
  2. Kom i gang med Motivati
  3. Sørg for at alle har tilgang til det de trenger

Tilganger og roller i Motivati

I Motivati finnes det tre tilganger: min side, leders innsikt og administrer

Tilganger i Motivati 

Min side (før 'ansatt'): 

Alle har tilgang til 'min side' i Motivati. Her finner du dine egne resultater fra undersøkelser, notater, aktiviteter, mål og kompetanse.

Leders innsikt (før 'leder'):

Med tilgang til 'leders innsikt' kan du sende ut undersøkelser, se rapporter og finne informasjon om dine ansatte (resultater fra undersøkelser, notater, aktiviteter, mål og kompetanse).

Administrer (før 'administrator'): 

Med tilgang som 'administrator' styrer du organisasjonsstrukturen, hvem som er leder, du kan lage og tilgjengeliggjøre undersøkelser for utsendelse, og sette kategorier for kompetanse og handlingsplanen.*

*Du kan være administrator uten å ha tilgang som leder

 


 

Rollefordelingen styrer innsyn

Motivati er et tilgangsstyrt verktøy, der meningen er at det kun er nærmeste leder som skal se individinformasjon. Ledere på høyere nivå kan hente ut aggregert informasjon. Rollene settes av administrator, der administrator kan velge hvilken ansatt som skal være leder og ha innsyn i de ulike avdelingene. 

Hva hvis avdelingen jeg er leder for har en underavdeling?

Som leder kan du kun se informasjonen til de ansatte du er direkte leder for. Har avdelingen du er leder for en underavdeling, kan du hente aggregerte rapporter fra undersøkelser, hvis flere enn tre har svart.

Hva hvis jeg blir leder for en annen avdeling?

Blir du leder til en annen avdeling, vil du kunne se all historikk på individ- og avdelingsnivå. Dette inkluderer notater, aktiviteter i handlingsplan, registrert kompetanse og rapporter fra undersøkelser.

Kan administrator se individinformasjon?

Nei, administrator kan ikke se individinformasjon. Du kan kun se individinformasjon når du er tildelt en lederrolle for en avdeling.