Oversikt over de siste oppdateringene i Motivati
Oppdatering 05.06.24
1. Ny meny! Nå slipper du å velge rolle som ansatt, leder eller administrator for å se riktig meny. ❗️
Alt er samlet i hovedmenyen til venstre:
- Området som ansatt finner du under ‘min side’
- Området som leder finner du under ‘leders innsikt’
- Området som administrator finner du under ‘administrer’
2. Nye navn i menyen under leder innsikt🤓
- ‘Oversikt’ heter nå ‘dashbord’
- ‘Undersøkelser’ heter nå ‘rapporter og utsendelser’
3. Fra skjulte notater til utkast 📝
- Det som var tidligere skjult notat er nå utkast til notat.
- Så lenge notatet er et utkast, vil det ikke være synlig for den ansatte.
- Du kan endre et publisert notat til å bli et utkast.
- Det er automatisk lagring av notater som er utkast.
TIDLIGERE:
NÅ:
4. Utsendelser og pågående undersøkelser har fått tekstredigering - legg til lenker med et høyreklikk! ✏️
Nå kan du redigere teksten med fet, kursiv, hyperkobling og mye mer. Vi anbefaler å lenke til https://hjelp.motivati.no/no-no/informasjon-til-ansatte i utsendelser til medarbeidersamtalen.
5. Se siste aktivitet hos dine ansatte 🔔
Gå til 'mine ansatte' og se de tre siste endringene den ansatte har gjort i oversikten. For en samlet oversikt kan du trykke på bjellen🔔 ved siden av navnet ditt når du er inne på området ‘mine ansatte’.
Oppdatering 04.03.24
1. Dupliser en utsendelse 📝
Lei av å skrive nye e-posttekster hver gang du skal sende ut samme undersøkelse? Hak av og dupliser utsendelsen, og undersøkelse, utsendelsesnavn og tekster kopieres.
2. Har du sendt undersøkelsen til feil mottaker? 🙅
Gå til undersøkelser, klikk 'rediger' og slett mottakeren i listen.
3. Har en mottaker svart feil? 😰
Gå til undersøkelser, klikk 'rediger' og tilbakestill mottakeren sitt svar. Da kan personen svare på undersøkelsen på nytt.
4. E-postvarsel til ansatte 👋
Hvis du som leder har gjort endringer hos den ansatte, vil den ansatte motta en e-post neste dag med hva som er blitt gjort. Nå gjelder det også når leder har skrevet en ny kommentar på et notat eller en aktivitet. Les mer om e-postvarslene.
5. Forbedret Excel-eksporter av rapporter 📊
Du kan eksportere rapporter til Excel når du henter frem ett skjema om gangen. Du får eksportere svarene til de avdelingene du har tilgang til (gjelder ikke anonyme undersøkelser).
6. Status i kompetanse oversikt viser kompetansegapet 📈
Ny kolonne under status i kompetanseoversikten.
Oppdatering 20.12.23
Vi har arbeidet den siste tiden med en oppdatering av flere funksjoner i verktøyet. Dette er noen av de viktigste endringene:
1. "Ønsket nivå" i Motivasjonsanalysen™ heter når "viktighet". 🙌
Den øverste linjen i Motivasjonsanalysen™ "ønsket nivå" heter nå "viktighet", siden den forklarer hvor viktig hver faktor er for medarbeiderens motivasjon.
2. Planlegg utsendelser av undersøkelser. ⏱️
Nå kan du planlegge utsendelser av undersøkelser frem i tid! Les mer.
3. Registrer at samtaler er holdt på en enda enklere måte. 💬
Nå kan du opprette et notat som vanlig og deretter knytte det til en undersøkelse og registrere dato for når samtalen ble holdt. Les mer.
4. Endre e-posttekstene i pågående undersøkelser. 📫
Les mer.
5. Enklere å masseflytte ansatte og endre tilganger (roller): 👫
Gå til den filtrerte listen "alle ansatte", hak av og flytt derfra. Les mer.
6. Anonyme undersøkelser: 🤐
For å hente frem rapporten for et anonymt utvalg må det nå være minst 5 respondenter.
7. Åpent API er på plass! 🔁
Det kan brukes til å integrere Motivati med andre HRM-verktøy som har HR masterdata. Les mer her.
8. Vi har integrert med Identum sin eAdm. 🖥️
Bruker du eAdm kan du koble Motivati med alle de andre systemene som er integrert med eAdm.
Oppdatering 02.01.2023 ✨
1. Kommentarfelt på notatet 📝
Ansatte kan endelig legge igjen kommentarer på notatet. Funksjonen kan brukes til å godkjenne notatet, legge til informasjon som er glemt, eller korrigere hvis noe er oppfattet feil. Leder kan også svare på kommentaren(e) til de ansatte, eller legge igjen egne.
2. Oversikt over hvem som har hatt samtale - for administrator 🙋
Som administrator får du nå en oversikt over når de siste samtalene er blitt holdt, for alle ansatte i organisasjonen. Under menyen "organisasjon" ligger det et ekstra felt på alle ansatte for "samtale holdt". Datoen er lagt inn av leder.
3. Mer funksjonalitet på anonyme undersøkelser📈
Du kan nå sende manuelle påminnelser til de ansatte ved anonyme utsendelser. Påminnelsen går kun til de ansatte som ikke har svart.
4. Endre språk inne i verktøyet 👩💻
Du kan endre språk, når som helst, når du er logget inn i Motivati. Dette gjør det blant annet super enkelt å oversette spørsmål i undersøkelser dere lager selv.
5. Oppdatering av design 🎉
Vi oppdaterer kontinuerlig designet og brukervennligheten i Motivati. Dette innebærer endring av navn på knapper, flytting av knapper, oppdatering av farger osv. I høst har det blant annet kommet:
- Rediger knapp på utsendte/pågående undersøkelser (leder)
- Knapper for "flytt ansatte" og "tildele roller" (administrator)
- Nytt, fresht og enklere design når man skal svare på undersøkelsen til medarbeidersamtalen
- Nye farger gjennomgående i verktøyet.
Oppdatering 14.03.2022 ✨
1. Dashbord
I rollen leder har du fått et nytt dashbord som gir deg en oversikt over dine avdelinger med underliggende avdelingers:
- Motivasjonsanalyse for forrige medarbeidersamtale
- Status for antall mottatt, besvart og gjennomførte medarbeidersamtaler
- Pågående aktiviteter per avdeling
- Type aktiviteter
2. Registrering av gjennomførte medarbeidersamtaler 💬
Når en medarbeidersamtaleundersøkelse besvares, vil det automatisk opprettes et utkast til notat. Utkastet til notat kan hentes rett fra rapporten for den ansattes motivasjonsanalyse, eller fra oversikten over notater under meny Mine ansatte.
- Fyll ut datofeltet «Samtale holdt» og samtalen er registrert som gjennomført.
- Les mer om den nye funksjonen til notatet her.
Les mer om hvordan registrere medarbeidersamtalen som holdt
3. Logg over nylige hendelser 🔔
Du finner loggen du ved å velge rollen «leder» og klikke på bjellen ved navnet ditt.
4. Ferdig utfylt tekstforslag ved utsendelse av medarbeidersamtaleundersøkelse
Vi har lagt ved et ferdig utfylt tekstforslag for melding til mottaker, e-post til mottaker og e-post påminnelse. Med dette som utgangspunkt er du trygg på at de ansatte får god nok informasjon.
Oppdatering 27.10.2021✨
1. Fra gap- til motivasjonsanalyse:
Vi har omdøpt gap-analysen i forberedelse til medarbeidersamtaler til motivasjonsanalyse, slik at det står bedre i tråd med hva undersøkelsen kartlegger.
Over analysen vil du se at det står "Motivasjonsindikator: x%", dette er snittet av opplevd nivå for å gi et raskt bilde over medarbeiderens opplevde arbeidssituasjon.
2. Endelig kan du klikke for å gjøre handlinger!
Avhaking gjelder nå kun massehandlinger. Dette er gjennomgående i hele verktøyet.
3. Gå til undersøkelser som leder og se hva som skjer:
- Hent frem resultater helt ned på individnivå
- Sammenlign enkelt avdelinger/ansatte i samme utsendelse
- Sammenlign enkelt ulike utsendelser
4. Noen forbedringer for administrator
- Se alle i avdelingen når du holder musepekeren over en avdeling i organisasjonskartet. Stjerne (*) = avdelingens leder.
- Flytting av ansatte er blitt en massehandling.
- Tildeling av leder- og adminstratorroller og sletting av bruker er blitt samlet i vinduet med ansattinformasjonen.
5. Vi har oppdatert støttesiden vår!
Hele støttesiden er blitt gjennomgått for å gi deg enda bedre tips og råd. Vi har også laget en engelsk versjon. Du finner støttesiden ved å klikke på den rød "hjelp"-knappen øverst til høyre inne i verkøyet. Sjekk ut siden her.