Hvordan bruke notatet

Notatet skal gjøre det enkelt å få historikk og følge opp den ansatte gjennom hele året.

Notat i Motivati skrives av deg som leder, og vil være tilgjengelig for å leses av den ansatte. Har dere hatt en samtale der noe skal loggføres, finner du dette under "mine ansatte" i menyen. Her inne loggfører du også når samtalen ble holdt.


1. Gå til "mine ansatte" og velg en ansatt

2. Gå til fanen "notater" og klikk "nytt notat"

Beskrivelse av feltene i notatet:

1. Tittel: Gi navn til notatet.

2. Tilknyttet undersøkelse: Har dere hatt en undersøkelse som forberedelse til samtalen? Da kan du velge undersøkelsen/utsendelsen samtalen har hatt utgangspunkt i.

3. Samtale holdt: Hvis dette er et notat for en samtale kan du sette en dato for når samtalen ble holdt.

Husk! Har du knyttet notatet til en medarbeidersamtaleundersøkelse som inneholder Motivasjonsanalysen™ og registrert en dato for samtalen, vil det bli en del av statistikken i leders dashbord for den utsendelsen.

4. Notatet: Skriv referatet her.

5. Vedlegg: Legg ved aktuelle vedlegg hvis nødvendig.

6. Lagre utkast: Den ansatte kan ikke se notatet så lenge det er lagret som utkast.

* Notatet lagres automatisk så lenge det er et utkast.

 

Se/endre notat

  • Klikk på det notatet du vil se/endre i tabellen
  • Lagre det som utkast slik at den ansatte ikke kan se mens du gjør endringer.
  • Her kan du også slette og legge til vedlegg

NB! Notatet er knyttet til hver enkelt medarbeider. Det vil si at en eventuell ny leder vil få all tidligere historikk knyttet til medarbeideren.