Kompetansesøk
I kompetansesøk kan du søke etter kompetanse i ulike avdelinger eller hele organisasjonen. Ved å filtrere på kategori, fag og hvilken type erfaring (utdannelse, kurs etc.) vil du få opp de ansatte som sitter på den kompetansen du er på jakt etter.
- Huk av for underavdelinger hvis du vil søke i alle avdelingene i organisasjonen.
- Hvis du klikker på bedriftsnavnet (eks. «Drømmeprodusenten AS») får du oversikt over alle avdelingene. Her velger du hvilken avdeling du vil se og søke i kompetansen til. Klikker du samtidig på underavdelinger, vil du få opp den avdelingen du har valgt + alle avdelingene som ligger under, i oversikten.
Legg til kompetansen du ønsker å søke etter og klikk OK. Da vil alle de ansatte i de valgte avdelingene, med den valgte kompetansen, dukke opp.
Her får man også opp informasjon om hver ansatt, samt kompetanseprofilen til hver enkelt medarbeider, i utskriftsvennlig format. Klikk på profil for å se.
Du kan også søke i kompetanse i "GAP-analyse" og "status".
Husk! Virksomhetens administrator må på forhånd ha lagt inn kompetanse (kategori+fag) som leder kan velge mellom.
Les mer om hele prosessen for kartlegging og utvikling av kompetanse her: