Ettersom det oppstår endringer i organisasjonen, kan administrator logge seg inn i Motivati og gjøre de nødvendige justeringene.
Er du leder og savner en ansatt? Ta kontakt med administrator i din virksomhet.
- For å opprette eller flytte en ansatt, må du gå til "administrator" og "organisasjon".
- I venstre tabell har du oversikt over avdelingene (her kan du legge til avdelinger).
- Klikker du på en avdeling vil de ansatte komme opp i tabellen til høyre.
Legg til en ansatt
- Klikk på avdelingen som skal ha en ny ansatt
- Klikk på «legg til bruker»
Fyll ut
- Navn, e-postadresse, språk og ansattnummer (påkrevd)
- Resten av feltene er valgfrie
- Skal en ansatt ha leder- og/eller administratortilganger? Det gjøres ved å trykke på de tre prikkene under "handlinger" til høyre, og så på "rediger tilgang". Les mer om dette her.
Legge til/redigere flere brukere
- Velg "CSV-import"
- Last opp et Excel-regneark lagret i csv. (kommaseparert) format.
- Regnearket må inneholde:
- Kolonne 1: "ExternalEmployeeRef" (Ansattnummer)
- Kolonne 2: "Department"
- Kolonne 3: "Email"
- Kolonne 4: "FirstName"
- Kolonne 5: "MiddleName"
- Kolonne 6: "LastName"
- Kolonne 7: "PhoneNumber" (frivillig, men hvis dere skal bruke to-faktor må dette med)
- Kolonne 8: LanguageCodeIdentifier (NO/ EN)
Importen er ikke reversibel, hvis importen er feil må du slette/flytte manuelt. Vi hjelper gjerne om nødvendig! Send oss en e-post på support@motivati.no
Flytt medarbeider(e)
Huk av en eller flere ansatte og klikk på "flytt medarbeidere".
Her kan du velge hvilken avdeling de ansatte skal flyttes til.
Rediger og slett
- Redigere ansatt: Klikk på de tre prikkene under "handlinger" til høyre i ansatt-raden, deretter "rediger". Dersom du skal slette en ansatt, trykker du "slett" nederst til venstre. (NB! All historikk tilhørende den ansatte slettes for godt!)
Husk! Er en ansatt plassert i feil avdeling? Ikke slett den ansatte og lag en ny. All historikk hos den ansatte vil da bli mistet.
All historikk følger den ansatte.
De aggregerte resultatene vil forbli uendret.
Les mer: Hva skjer med svaret til en ansatt som har sluttet eller flyttet avdeling?
NB! Vi skiller ikke mellom aktive og inaktive brukere i systemet. Alle brukere inngår i lisensen på faktura.