Hvordan opprette, flytte og slette ansatte

Ettersom det oppstår endringer i organisasjonen, kan administrator logge seg inn i Motivati og gjøre de nødvendige justeringene.

Er du leder og savner en ansatt? Ta kontakt med administrator i din virksomhet.

  • For å opprette eller flytte en ansatt, må du gå til 'administrer' og 'organisasjon'.
  • I venstre tabell har du oversikt over avdelingene (her kan du legge til avdelinger).
  • Klikker du på en avdeling vil de ansatte komme opp i tabellen til høyre. 

 


 

Legg til en ansatt

  • Klikk på avdelingen som skal ha en ny ansatt

For å kunne legge til ansatte må du stå i den avdelingen den ansatte skal ligge i.  Du får ikke legge til ansatte fra listen "Alle ansatte", dette er kun en visningsfiltrering. 

  • Klikk på «ny bruker»

Fyll ut

  • Navn, e-postadresse og ansattnummer (påkrevd)
  • Resten av feltene er valgfrie
    • Sett språkvalg om du ønsker et standardspråk hos den ansatte (valgfritt).
  • Skal en ansatt ha leder- og/eller administratortilganger? Det gjøres ved å huke av en ansatt i tabellen og klikke "endre tilgang" - les mer om dette her.

Legge til/redigere flere brukere

  • Velg "import avdelinger/ansatte" nede i tannhjulet til venstre.
  • Last fra et Excel-regneark lagret i csv. (kommaseparert) format.
  • Regnearket må inneholde:
    • Kolonne 1: Ansattnummer
    • Kolonne 2: Avdeling
    • Kolonne 3: E-post
    • Kolonne 4: Fullt navn
    • Kolonne 5: Telefonnummer (frivillig, men hvis dere skal bruke to-faktor må du ha dette)

Importen er ikke reversibel, hvis importen er feil må du slette/flytte manuelt. Vi hjelper gjerne om nødvendig! Send oss ​​en e-post på support@motivati.no


 

Flytt ansatt(e) 

Huk av en eller flere ansatte og klikk på "flytt ansatt(e)" knappen. Dette kan du gjøre i avdelingslistene eller listen "alle ansatte". 


Her kan du velge hvilken avdeling de ansatte skal flyttes til.


 

Rediger og slett

  • Redigere ansatt: Klikk på en ansatt og gjør ønskede endringer
  • Slette ansatt: Klikk på den ansatte og trykk "slett bruker" nede til venstre (NB! All historikk slettes for godt)

Husk! Er en ansatt plassert i feil avdelingIkke slett den ansatte og lag en ny. All historikk hos den ansatte vil da bli mistet. Huk av og "flytt". 

All historikk følger den ansatte.

 

De aggregerte resultatene vil forbli uendret. 

Les mer: Hva skjer med svaret til en ansatt som har sluttet eller flyttet avdeling?

 

NB!  Vi skiller ikke mellom aktive og inaktive brukere i systemet. Alle brukere inngår i lisensen på faktura.